söndag 28 oktober 2012

Vilken härlig dag!

I fredags hade projektet sin första temadag, som handlade om Värdskap. Vi var drygt 130 personer från förskola och skola i Sorunda som samlades på soliga Vidbynäs gård i Nykvarn. En härlig plats att vara på med så många duktiga och kloka människor som i sin vardag möter barn och unga i Sorunda på olika sätt. Katarina Bergström från Värdskapet var inspiratören för dagen och nämnde att värdskapande kan ses som en utmaning och en möjlighet för oss alla. Vi behöver alla känna oss välkomna, både barn och vuxna. Det är hälsofrämjande! Jag gillade också särskilt att hon tryckte på - att bli mer av sig själv, inte något annat!
Som värd för temadagen känner jag mig glad över många fina möten och glada skratt med olika medarbetare under dagen och kvällen. Jag känner mig tacksam över möjligheten att få vara en del av det utvecklingsarbete som pågår tillsammans med ett så fantastiskt gäng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar